שורדי השואה

שורדי השואה

השפעת המלחמה על בדידותם של שורדי השואה

השבוע דנה ועדת הכנסת לטיפול בשורדי השואה, ברשות חברת הכנסת מירב כהן – Meirav Cohen, בנושא השפעת המלחמה על בדידותם של שורדי השואה. לדיון הוזמנו נציגי משרדי הממשלה, ג'וינט ישראל, נציגי השלטון המקומי וארגוני החברה הישראלית. קבוצת SFI הוזמנה להציג בפני הועדה את עקרי הממצאים של האג"ח המוניציפאלית הראשונה בישראל להפגת בדידות, שביצענו יחד עם עירית ת"א וקרן ת"א ובשיתוף עמותת מטב, מכון פסגות וחברת יוניפר.
תוכנית זו, מבוססת מודל של "תשלום עבור תוצאות" ונוהלה ע״י Keren Morag , הפיילוט התנהל עם 200 אזרחים ותיקים בעיר ת"א-יפו כש- 10% מהם הינם ניצולי שואה, וכלל לווי של מתנדבים ועובדים סוציאליים מטעם עמותת מטב, שעברו הכשרה ראשונית בטיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), חיבור למערכת דיגיטאלית של חברת יוניפר שעיקרה הייתה לייצר קשרים משמעותיים ארוכי טווח ומדידות לאורך כל התוכנית כדי לוודא שאנחנו משיגים את התוצאות הטובות ביותר. בסיום התוכנית נמדדו תוצאות מרשימות כש 60% מהמשתתפים, וכ-87% מקרב ניצולי השואה, דיווחו על שיפור במצב בדידותם.
"הפיילוט הוכיח כי ניתן להפחית את בדידות הקשישים באופן משמעותי" ציינה קרן מורג מ- SFI "התוכנית שלנו הוכיחה כי התערבות מן הסוג הזה היא קריטיות לשיפור איכות חייהם של הקשישים ולעיתים אף יכולה להיות מצילת חיים! ויותר מכל חשוב ביותר להקצות תקציבים לטיפול בנושא כאוב זה."

פוסטים נוספים

פגישת המחזור הראשון של מעבדאטה - יושבים ועובדים בקבוצות

מעבדאטה

25/01/2024

ירון נוידרפר מנכ״ל קבוצת SFI בדיון חשוב בכאן

התקציב בעת מלחמה

07/12/2023